Tuesday 5 April 2011

KENAPA SAYA MEMPERCAYAI MONAVIE?

salam pagi semua.....

minuman kesihatan yang telah membawa banyak kebaikkan terutama kepada mereka yang mencari alternatif untuk memulihkan kesihatan diri.

saya sentiasa di kelilingi oleh mereka yang mempunyai pelbagai masalah kesihatan. berbagai ubat dan cara yang saya lihat digunakan oleh mereka ini untuk memperolehi kesihatan yang lebih baik.

saya sendiri mempunyai masalah allergi/alahan yang serius, acute gastrik,migrain, sakit saraf dikepala dan masalah di ovari akibat menjalani pembedahan sebanyak 4 kali sepanjang 38 tahun kehidupan saya. masalah ini akan lebih kerap terganggu apabila saya mengalami tekanan perasaan dari bebanan kerja. kehidupan saya hari ini, april 2011, semakin baik dan semakin ceria, alhamdulillah. mungkin Allah merestui usaha saya mencari jalan memperbaiki kesihatan diri supaya saya boleh menjadi insan yang lebih baik untuk Allah, suami, ibu bapa, ibu bapa mertua dan anak anak. sebelum monavie, saya telah melakukan ozon terapi(lebih kurang mcm org hemodialisis), saya makan produk manggis, saya mengamalkan produk multivitamin(berbagai jenis selama bertahun tahun). Selepas sebulan minum monavie, alhamdulillah, separuh dari kesulitan saya hilang dan saya sendiri kagum.

namun , semalam(29/04/2011), saya diserang migrain yang amat kuat sehingga saya bertindak ingin  berhenti dari minum monavie kerana geram diserang migrain.....tetapi saya tetap ingin melihat sejauh mana jus ini boleh membantu saya pulih dari serangan ini (selalunya serangan migrain akan berlarutan sehingga lebih 48 jam walaupun setelah mengambil ubat tahan sakit). lalu saya minum jus ini sebanyak 60ml setelah mengambil tremadol sebiji....hanya dalam tempoh 12 jam saja migrain saya telah pulih dan saya mampu bekerja seperti biasa. nasib baik saya bersabar sebelum mengambil tindakan terburu-buru....

anak anak saya semuanya mengalami asma kerana mereka juga mempunyai alahan/allergi. Mereka semua mempunyai inhaler sendiri termasuk saya, namun setelah sebulan mengamalkan jus monavie ini, saya dapat melihat kesannya terhadap anak-anak. mereka mampu berenang dalam kesejukan tanpa memerlukan inhaler lagi. yang best tu, saya biar mereka berenang  pagi dan petang untuk melihat kesannya..jika sebelum ini mereka pasti akan demam dan batuk sehari selepas itu tetapi dah lebih seminggu, tiada apa yang berlaku terhadap mereka, alhmadulillah.

kesimpulannya, saya bersyukur pada Allah, masih ada ruang utnuk memperbaiki kesihatan saya dan orang-orang yang saya sayangi.....

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates